Kistamässan Caravan & Camping.

Lördags var vi till Caravan & Camping mässan i Kista. Vad tyckte ni om Kistamässan?
Själv blev jag lite besviken på att det inte fans några tillbehör att handla.
Jag är van med båtmässor där de brukar ha båtar i 2 hallar och en hel hall med bara tillbehör där man kan handla en massa kul. Jag hade planerat att hitta lite bord och stolar samt markmatta att sätta utanför bilen m.m. Ni som varit på husbilsmässor förut är det samma sak på Älmiamässan eller är det mer saker där?




Vad tyckte ni om bilarna?
Jag måste säga att det fans många vackra och fint planerade bilar/vagnar, men vad har hänt med kvaliteten? Vissa hade toadörrar och skåpluckor av laminerat papper, och skåphandtag som redan lossnat. Jag tyckte kvaliteten på inredningarna var otroligt dålig på stor del av bilarna/vagnarna. Det fanns inte en bil där som jag skulle vilja byta min mot. Det är i och för sig roligt att känna så. Nå nu ska vi säga att kvalitetsbilarna lyste med sin frånvaro på denna mässa. Niesmanm + Bischoff och RMB och Concord m.m saknades. det var bara lågprismärken och mellanprismärken där.



Förutom avsaknaden av tillbehör så hade vi en trevlig resa med trevliga reskamrater från Ålands Caravan Club.

Mvh
Henrik H

4 kommentarer:

  1. Visst är det kul att känna att man är nöjd med sin husbil!? När det gäller tillbehör håller jag verkligen med er, utbudet var dåligt. Elmiamässan är mycket mycket större, det går inte att jämföra. Det enda vi fick med oss hem från Kistamässan var en morgonrock till sonen...
    ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag lyckades få med mig en 5 meters rulle med LED-belysning som jag tängt att sätta in i mina lysrörsarmaturer. Hamnar säkert bilder här sen när jag börjar fixa.

    Mvh Henrik

    SvaraRadera
  3. Upptäckte först idag att ni har denna husbilsblogg, kul. Att det är en väldig skillnad på kvalitet på de billigare märkena har vi också märkt. Dörrar och skåp känns mycket klenare, mycket har väl också med vikten att göra. I dom större och tyngre bilarna kan man ju kosta på sig lite mer gedigen inredning. När det gäller tillbehör så finns det mer på Elmiamässan, kanske inte så mycket att köpa just där men man "visar upp" mycket tillbehör.

    SvaraRadera
  4. Kul att se den här sidan. Hade jag inte koll på tidigare. Kommer tillbaka hit också.

    SvaraRadera