ÅCC vårträff: Söndag och hemfärd 15 maj.

Inget regn på söndag förmiddag heller, men fortfarande blåsigt och kallt. Idag måste Ninni fara lite tidigare för hon måste jobba på eftermiddagen/kvällen.

Jag och Anders for via Landskapets vågen och vägde våra bilar. Hjulius vägde 7340kg ojoj...bara 150kg till godo innan maxvikt. Låg ju på rättsida men 150 kg är väldigt lite och bränsletanken full så väger den mer än 100 kg till. Kanske man borde höra om det är möjligt att skriva upp vikten lite. Den är ju byggd på ett 8 tons chassie som är nerskrivet för att klara körkortsklass C1. Körkortsklass Skulle jag få totalvikt på 8 ton så hade jag 660 kg att lasta till. och det borde räcka.  /  Henrik

1 kommentar:

  1. Plötsligt såg jag en husbil jag känner igen.. det gick ju bra som tur var.

    SvaraRadera