Ett "råddigt" juliinlägg

En helg i juli då solen sken och vi njöt i vänners lag, spelade spel, drack lite rose´, pratade och skrattade kom vi på att vi skulle ta husbilen och övernatta hos Ninnis syster efter gemensam middag där. Det är inte långt hemifrån, inte det minsta men ibland är det skönt att bara kunna krypa upp i sängen och sova och då vi ändå skulle samlas för gemensam frukost och så dagen efter igen så blev det så...
Hade en bild på bilen där precis intill altanen deras, men på något sätt har vi lyckats "fumla" bort den.

Dagen bjöd också på en liten mc-tur för Ninni. Trevligt.

Lördagen kom, gemensam frukost och melodikryss och sen åkte vi, ett glatt gäng, iväg över till Föglö. Husbilen fick dock stanna kvar på Svinösidan då Tullkällaren dit vi skulle och äta pizza låg precis nere i hamnen. Färjturen över är bara ca 25 minuter så det passade bra att sitta ute i solen på däck och ta ett glas kallt vitt vin eller en cola för den som ville det.

Framme vid Tullkällaren på Föglö. En mysig liten stenkällare där de gör otroligt goda pizzor. Inte så många bord att sitta inomhus och äta - men som sagt så var ju vädret på vår sida idag så vi satt mer än gärna ute.

Här sitter vi och har det rätt så bra.
Mätta blev vi, nöjda var vi.

Fortfarande nere i Degerby. En liten lagom tur att åka över och äta och ta färjan hem igen efter någon timme. Hann gå in i museet här i Degerby, nära restaurang Seagram.
På Seagram tog vi varsin dricka innan det var dags att promenera ner till båten igen.  (Återigen har vi lyckats fumla bort fotot från Seagrams verandan )

Efter Föglö bar det iväg ut till Vårdö för att spela minigolf och möttes där upp av ytterligare ett gäng vänner. Efter en runda som gick rätt så bra (mallig Ninni) så sade vi hejdå för denna dag och lämnade gänget och vi åkte iväg med Knasen upp till Notvikstornet i Bomarsund där vi tog kväll. En fin sådan, bland kanoner och historia.

Bella testsitter kanonerna.

Njuter av utsikten och sommarkvällen.

...och med detta säger vi tack och hej för denna gången.