Tisdag, Onsdag och Torsdag...

Det är ibland knivigt att få tag i internet så det blir att skriva ikapp lite.

Vi åkte från Camping Lesny, en riktigt bra camping på Hel. Åker via Slupsk och går och tittar runt lite, och går och äter lunch på en Bistro där även Bella var välkommen. Stannar i Swolowo, där vi går runt i en liten gammal by med mkt korsvirkeshus och även en hel del storkar!
Hundar springer det lösa lite här och där, men hittills har alla varit rätt harmlösa.
Sen rullar vi vidare.

Vi åker vidare mot Darlowo, och solen skiner!
En lite mysig stad, vi strosar omkring lite och tar sen och äter på en restaurang där det är i stort sett bara vi...igen. Känns ibland som vi är ensamma här i Polen fastän det kryllar av folk! Vi är ensamma på flere matställen och vi är ensamma på campingarna.
Nåja hundarna är välkomna med in på restarurangen och vi äter gott! Ninni tar en chansning och får en slags pannkaka fylld med gulasch - underbart god! Till det en öl, och Henrik tar en cola och en pizza och notan slutade på 11 euro.

Vi tog natt i Mielno på en camping - som öppnade för att vi kom. (inte den första)
Tar en liten kvällspromenad med hundarna och tar sen natt. På morgonen går vi ner till stranden och hundarna får busa av sig lite, och vi passar på att kika på då fiskebåtar kommer in och kör upp på land nästan, eller de kör så långt de kommer upp mot stranden sen drar de upp dem resten av biten upp på stranden med talja.
Ger oss sen iväg på rull igen!

Till en början körde vi hyfsade vägar men de blev mindre och mindre och tillslut tyckte GPS:en att vi skulle åka här, och jag kan säga att även denna plattbelagda väg blev mindre och mindre och MINDRE!!! Tills vi konstaterade att neee vi kör inte 4wd så vi fick snällt vända och leta upp en annan väg.
Åker tillbaka och hamnar på en liten marknad där vi handlar lite. Alltid trevligt.
Vidare rullar vi på på mkt spåriga vägar! Jag menar MYCKET spåriga vägar!! Man har hört talas om dåliga polska vägar men inte trodde jag de kunde va så här dåliga som de är på endel ställen.

Vi åkte vidare och sökte upp en camping i Grudziadz, men den verkade inte vara igång. Två tanter på promenad började vifta och skulle visa oss till campingen men tror inte de visste att den inte var öppen men de var ju hjälpsamma i alla fall. Sen kom en vakt och vi frågade om det fanns nån annan camping i närheten genom kroppspråk för han kunde inte ett ord engelska. Men han visade oss på en gräsplätt in mellan liten träd mot ett hus där precis invid stranden. Han skulle inte ha nåt betalt men vi gav honom en slant i alla fall och han stod där och vaktade på kvällen.
Idag har vädret sett ut så här - regn, regn... och vägarna har varit varierande. Vissa hur bra som helst, men vissa är riktigt dåliga! Här är vi på en riktigt spårig väg, spåren är över 5 cm djupa i alla fall - riktigt otrevliga.  Det kanske inte riktigt syns här på bild inifrån bilen. Men vägbyggen, regn, miljoner långtradare, smala och krokiga vägar med träd och åter träd längs kanterna, och så återigen mer väg har vi avverkat idag. Nu är vi i alla fall  framme på camping Elixir i Gizycko. Den såg först stängd ut då vi kom, men Anders fick kontakt med receptionen och där fanns en dam på plats. Inte en husbil el vagn fanns här förutom vi då.  Men vi fick stå var vi ville och valde en plats precis intill receptionen. Damen i receptionen skulle åka hem men hon gav oss nyckel in till hotellet (finns både hotell och camping i ett så att säga) så vi fick gå in och använda toaletter och duschar etc. Snacka om att ha förtroende!
Så nu är det nattinatti som gäller! I morgon tänkte vi försöka ta oss till Gierlotz och Hitlers Varglya!