Vi rullar vidare på vår sommartrip

Tisdag morgon är kommen, och vi tänkte ta sovmorgon men hade parkerat så att solen lyste precis på rutan så det blev rätt fort varmt så vi steg upp och gjorde frukost, tog en promenad och gick sen och strosade lite hos Bengt i Örkelljunga. Kikade på lite bilar och tillbehör.
En gasnivåmätarpenna investerade Henrik i - det var väl den "stora" shoppingrundan.

Sen tömde vi lite toa och gråvattentankar för att sen rulla iväg längs de svenska vägarna ner mot färjan.
Det blev att ta färjorna nu på vägen ner.
Här står vi ombord på båten mellan Helsingborg-Helsingör.
Den tog ju bara ca 20 min så vi gick inte ens upp utan satt kvar i bilen.

Här rullar vi på över Danmark. Idag är en sån där "dra rätt igenom dag", inga stopp egentligen nånstans i Danmark utan bara marchera ner mot Tyskland. Danmark har vi tänkt titta lite mera på på hemvägen.
Här var det fem filer åt vardera håll om jag minns rätt. Bitvis var det rätt mkt trafik och mkt vägbyggen. Men det gick bra det med.
På andra färjan över, ner till Puttgarden gick vi upp och åt lite lätt käk.
Väl iland så bar det av till Bordershop för att bunkra lite cola åt Henrik men blev lite vin åt Ninni också ;-)

Bordershop är ju stort! Flere våningar med sprit, öl, läsk, godis... Otroligt egentligen.
Än mer otroligt hur mkt folk handlar! Vi hörde nog till undantagen :-)
Sen körde vi en stund igen och tog sen kväller i Lübberstedt.
En liten liten håla.
Här på en liten ställplats, då menar jag liten :-) som kallades Hildas Bahnhof stannade vi till. 10 euro kostade det och då ingick wifi vilket vi gärna har för att enklare kunna uppdatera blogg och ffa ha lite mera kontakt hemöver nu av olika orsaker.

Lagade lite snabbkäk i husbilen av rester i kylen som behövde ätas upp.
Under tiden kom tåget förbi - ca 40 m från husbilsrumpan så man får hoppas att det inte går allt för många tåg under natten.
Efter maten tog vi en promenad, skönt efter att ha suttit i en bil hela dagen.
Den här byhålan är ju inte så stor direkt så det gick rätt snabbt att gå genom hela byn. Mysig och charmig med många fina pedantiska trädgårdar.
Vi promenerade som ni ser till världens (eller vägens?) ände.

Nu tar vi kväller och säger igen - återstår att se när vi hittar wifi igen att uppdatera lite.